söndag 8 april 2012

Underbart

Eftermiddagen/kvällen har varit helt underbar tillsammans med nära och kära. Vi har haft mina svärföräldrar och svägerska med barn här på mat. Det är så underbart att få umgås med dom alla. Det är inte ofta som vi får tillfälle att samla alla på en gång. Så blir det när man har barn och jobb att ta hänsyn till.

Dagen började väl  inte så bra. Vaknade med en dunder huvudvärk och tröttare än när jag gick och la mig för natten. Klev upp för att äta frukost, sen blev det vila för hela slanten hela förmiddagen. Huvudet och tröttheten var mycket bättre när jag vaknade. Åt lite soppa till lunch, sen var jag redo för det sista med städningen innan gästerna skulle komma.

När städningen var klar började jag att förbereda dukningen och maten. Ville vara klar med det innan gästerna kom. För jag vet att mina svärföräldrar har en dålig ovana att komma ca 30 min innan utsatt tid. Idag kom dom på utsatt tid och det var skönt, för jag har en tendens att bli stressad när dom dyker upp innan allt är klart.

Efter maten tog vi på ungarna och satte dom i vars en vagn och drog ut på en promenad. Det blev ett stopp vid lekplatsen så att Freya skulle få busa av sig lite. Hugo satt och var hur go och glad som helst i sin vagn. Rundan var uppskattad av alla även Roy.

Hemma igen blev det kaffe och tårta. Det var Freyas och min favvo tårta Schwazvallstårta. Den var hur smaskig som helst. Nu började Hugo att bli en aning jobbig. Han har tänder på G, så jag förstår att han har ont och måste få klaga. Nu har alla åkt hem och vi sitter och tittar på Natt på muset 2.

Kram

1 kommentar:

  1. svar: ja alltid ska de va något:P känner mej som en vandrande vattenballong just nu:P

    SvaraRadera