onsdag 4 april 2012

Dålig start

Min dag fick den värsta tänkbara starten. Vaknade med ett huvud som höll på att explodera och inte blev det bättre av att min mage ville vända sig ut och in efter frukosten. Tog en primperan (anti illamående tablett) och den gjorde susen efter en liten stund. Hade jag inte blivit bättre från illamåendet så hade jag ringt och sjukanmält mig. Huvudvärken har jag lärt mig att leva med, då jag vet vad den beror på.

Innan jag åkte till jobbet så var jag och lämnade blodprover på sjukhuset i Simrishamn. Skönt att ha det gjort. Men tyvärr så får jag tillbaks igen nästa vecka. Skulle tydligen ha lämnat ett avföringsprov också, men det stod inget om det i kallelsen som jag fick igår. Men först så måste jag till vårdcentralen för att få ett avföringskit, för det var inget som dom hade på labbet.

Trots ihållande huvudvärk så har jag tagit mig igenom dagen på jobbet. Dagen har gått ganska så fort trots allt. Men ack vad skönt det var när det var tid för att gå hem för dagen. Det är inte så att jag inte gillar mitt jobb, men dagen idag har varit allt annat än kul. Det är mer än huvudvärken som gjort det, men jag vill inte gå in på vad.

Nu sitter jag och slappar och bredvid mig ligger en kisefröken och snarkar. Det är så rofyllt att lyssna på henne, min lilla älskling. Vart den andra kisefröken är just nu vet jag inte, men hon ligger säkert och snarkar någon stans. Hunden ligger framför soffbordet ocg håller span. På vad vet jag inte, det får vara upp till honom.

Nej, nu ska jag luta mig tillbaks och sätta mig bekvämt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar