lördag 21 april 2012

Trotjänare

Har ikväll kickat igång min lilla notebook. Det var länge sen jag använde den senast. Tror att den användes senast i november. Det var då jag köpte min nya laptop. Att jag nu kickat igång den lilla rosa beror på att den ska få följa med mig till Göteborg imorgon. Vill ju ha lite sysselsättning på bussen, då jag kommer att sitta i den ganska så många timmar. Tror att det blir omkring 7-8 timmar på bussen.

Idag har vi varit en sväng till Ystad. Först blev det ett besök i djuraffären. Där skulle vi bara se hur deras utbud på dammfiskar såg ut. Det som inhandlades var ett nytt halsband till Mitzi och torrisar till Roy. Det blev även ett besök på brädgården. Vi skulle införskaffa två plintar till vårt plankbygge. Vi ska skärma av garageuppfarten mot trädgården. Tror att det kommer att bli bra och framförallt insysnskyddat.

Tillbaks i Tomelilla åkte vi till fiskaffären för att se om han fått in lite nya dammfiskar. Vi kom hem med två shibunkisar (tror att det stavas så). Dammen har vi inte igång ännu, så fiskarna får bo i vårt stora akvarium med de andra dammfiskarna.

Det har även hunntis med att tvätta några maskiner. Dammsugat har det också blivit. Det har också blivit en långpromenad med Hugo och Roy. Ja, min älskling var också med. Hemma igen så fick Hugo gunga lite innan vi gick in.

Efter mycket om och men så ligger Hugo nu och sover gott. Hoppas att han gör så hela natten, så att vi alla är pigga och utvilade imorgon.

Nej, nu ska jag titta på Bondfilen så precis började på sjuan.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar