lördag 7 april 2012

Tagen på bar gärning

Halv sex i morse blev vi väckts av ett herrans oljud på nedervåningen. Jag tassade ner för trappan och möts av en skamsen hund. Han hade blivit tagen på bar gärning. Runt hans hals hängde locket till kattlådan. När han kom till trappan hade han lyckats välta ner ett skohorn i locket. Det var det som väsnades. Denna synen var helt obetalbar. Tyvärr hade jag ingen kamera i närheten, så det finns ingen bild på detta.

Idag har vi varit sociala. Lunchen intogs hos min mamma. Eftermiddagskaffet intogs hos pappa. Det blev även en tur till mina svärföräldrar. Där var även min svägerska med busungarna. Så eftermiddagen har varit kanon trevlig. Alltid kul att få umgås med sina nära och kära.

Hemma igen blev det en promenad med Roy. Sen tittade jag på handboll. Såg inte hela matchen då jag somnade. Efter vilan har jag röjt undan lite och städat toaletten på nedanvåningen. Älsklingen min diskade. Nu har han bytt vatten och rengjort i det stora akvariet. Snart ska jag ta tag i tvätthögen. Har bara lagt min rena tvätt i en fåtölj, men nu ska tvätten komma till rätt plats.

Har nu haft ont i min hals i en vecka. Tyvärr så har det inte blivit bättre, snarare tvärtom. Börjar bli en aning less på detta. Väntar ett par dagar till innan jag ringer till doktorn. Har ett hopp på att det kommer att gå över av sig själva.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar