onsdag 11 april 2012

På G igen

Så då är älsklingen och jag på G igen. Vi har varit magsjuka båda två. Det började med att min älskling blev dålig igår morse. Jag mådde då hur bra som helst, så jag åkte iväg till jobbet. Efter lunch så tyckte jag att det började kännas konstigt i min mage. Inte så att jag behövde spy, det mer kändes bubblande. Vid sex tiden drack jag en klunk vatten, men den klunken kom ganska så fort i retur. Jag var då ensam på jobbet, så jag kunde ju inte köra hem. Min chef kom strax innan halv sju. Det var i rättan tid, för nu fick jag rusa till toa för att krama toastolen. Efter det satte jag mig i bilen och körde hem. Ja, det fick bli ett litet stopp vid dikeskanten innan jag kom hem.

Hann väl knappt att komma innanför dörren innan det var tid att krama toan igen. Efter det kröp jag ner sidan om min älskling i sängen. Där låg vi och tyckte synd om varandra. Förutom magsjuka så drog jag på mig lite feber också.

Vi har valt att stanna hemma idag också. Jag pga att min mage kännts konstig under natten. Nu mår vi bättre och har ätit lite och det har fått stanna kvar utan några större problem. Imorgon och på fredag är jag ledig och det känns riktigt skönt. Då hinner jag att bli riktigt friks innan jag ska jobba helgen.

Nu har magsjukan drabbat hela familjen. Det började med att Freya blev dålig i början av förra veckan. Hennes pappa blev riktigt kass i söndags. I måndags blev svärmor sjuk, sen älsklingen och jag och idag min svärfar. Det är bara Hugo och min svägerska som klarat sig.

Innan jag gick hem från jobbet igår så fick vi en oanonserad kontroll av Jack Vegas. Jag anade oro när det kom in två unga tjejer, som gick direkt till maskinerna. Så jag frågade dem om leg och det fick jag se. Dom hade åldern inne, så jag kunde inte göra något mera. Tjejerna gick och jag stod där med en ganska så hög puls. Dom kom tillbaks efter en liten stund med ett grönt kort. Jag/vi hade klarat inspektionen. Det var en otroligt glad känsla. Min chef blev glad när hon fick hör om inspektionen.

Ja, nu har jag inget mer att skriva. Då det inte hänt något idag, förutom att vi blivit friskare.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar