tisdag 17 april 2012

Ombytligt

Idag har det verkligen varit ombytligt väder. Jag har fått uppleva sol, regn, hagel och snö, på para loppet inom någon timme. Inget kul när det är sådant här väder på min lediga dag. Skulle varit underbart med fint väder så man kunde varit ute lite mer. Men iofs så gör det inget då jag har haft en del sömn att ta igen. Har inte sovit så många timmar inatt. Kl 03.00 hade jag fortfarande inte somnat, så då tog jag en sömntablett för att få sova något lite.

I eftermiddags var jag iväg till Simrishamn för vattengympa. Alltid lika skönt för mina ömma leder. Efter gympan gick jag upp till reumatologen, eftersom dom ringt mig på mobilen precis när jag skulle köra hemifrån. Fick med mig nya blodproevsremisser, som ska tas i slutet av nästa månad. Innan dess så blir det ingen medicinering. Men skulle jag fortfarande ha blodbrist då, så kommer jag att få sprutor. Tror att dom heter fragmin (väldigt osöker). Känns inget kul att jag ska behöva vänta 1,5 mån till innan jag får besked. För som det är nu så mår jag piss. Kan ju inte göra något ansträngande så som träning, för då blir jag yr. Har också en konstatn huvudvärk och trötthet. Vill bli av med det. Alla dessa symptomen gör att jag nätt och jämt klarar av att utföra mitt jobb. Orkar inte med att göra så mycket efter en arbetsdag. När jag är ledig så behöver jag mycket vila. Detta gör att jag inte kan sköta om hemmet som jag vill. Tycker ju inte att min älskling ska behöva göra allt. Han är ju också trött när han kommer hem från sitt jobb.

I kväll har vi varit en sväng till Freya och Hugo. Alltid kul att få gosa med dem. Vi hade med oss en kasse full med böcker. Något som Freya uppskattade. Hon och min älskling skulle läsa alla böckerna. Inte dög det med moster ;) Det är så kul att se denna goa gla tös.

På hemvägen åkte vi inom till fiskaffären för att köpa en mal till vårt lilla akvarium. Har inte haft någon där tidigare. Vi startade upp detta akvariet i fredags, så det har inte varit någon panik med att införskaffa en mal.

Nej, nu ska jag gå och ge katterna lite mat så att dom inte behöver svälta ;) Skämt och sido, det går ingen nöd på dem. Vi ser alltid till att det finns fri tillgång på mat till både katterna och hunden.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar