onsdag 25 april 2012

2 dagars ledighet

Nu har jag 2 dagars ledighet framför mig. Morgondagen är uppbokad med vattengympa och akupunktur på sjukhuset i Simrishamn. Ser verkligen fram emot dessa besöken, då min kropp är i stort behov av dem. Ryggen fick sig en regäl smäll i söndags med alltför mycket sittande. Satt ju ca 8 timmar på en buss. På fredag har jag inget inplanerat. Blir kanske att dona lite här hemma, eller så blir det till att göra vad dagen erbjuder.

Idag har jag fått beröm av min chef fast jag snäst åt henne. Jag blev lite sur när hon kom och skulle lägga sig i beställningarna under lunchen. Efter ett tag fattade hon vinken och lät mig jobba på mitt sätt. Ikväll innan jag gick hem så kom hon och berömde mig, för att jag hade sån kontroll över beställningarna. Hon hade känt att hon blev överflödig och att jag hade allt under kontroll. Jag bad förståss om ursäkt för att jag snäst åt henne. Men det var min snäsning som gjorde att hon förstod att jag klarade det bättre utan henne. Nu vet hon att hon kan lämna mig med gott samvete utan att matgästerna kommer ikläm.

Nej, nu ska jag sätta mig och mysa med mina fyrbenta vänner.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar