måndag 1 augusti 2011

NEEEEEJ

Det är så jävla typiskt att jag ska känna mig dålig. Hela helgen har jag kännt av min hals. Den har ömmat, svidit, varit svullen och torr. Idag började jag känna att jag har feber på g. NEEEJJJJ, jag vill inte bli sjuk. Ska ju jobba imorgon och på onsdag. Fatttar inte varför jag ska bli förkyld nu. Har inte varit i närheten av någon som är förkyld. Men det är så typiskt att jag blir drabbat. Jag är som en magnet som suger åt mig all världens förkylningar. Det har mycket med min ledgångsreumatism att göra. Den sätter ner mitt imunförsvar ganska så mycket. Håller det sig så här, så ska jag inte klaga. Det kunde ha varit mycket värre.

Idag har jag varit barnvakt ett par timmar åt älskade Freya. Vi var en sväng till Ystd, då jag var tvungen att lämna in min lönerapport. Efter det åkte vi och handlade en gunga åt henne. Det blev även en sväng på gågatan i stan. Vi tog en fika på Espresso House. Inte så uppskattat av lillan men desto mer uppskattat av mig. Jo, innan vi gjorde gågatan matde vi ankorna vid ankdammen. Det var väldigt uppskattat av lillan. Han satt hela tiden och sa pippi pippi pippi. Det är så gulligt att höra på henne.

När jag kom hem igen blev det en runda med Roy, sen sängen. Kände hur trött jag var och att jag hade feber. Det var jätteskönt att vila en stund, kroppen kändes bättre efter den.
Ikväll har jag klippt klorna på Roy. Något som inte gillas så där bra, men han skötte sig jättebra. Vanligtvis har jag en kamp med honom men inte idag. Efter kloklippningen spolade jag upp ett underbart varmt bad. Det var som att få en ny fräch kropp efteråt.

Nu sitter vi och slappar och tittar på TV. Jag tror att jag snart ska ta tag i min stickning. Håller på att sticka en kofta till lille Hugo. Han kan behöva något värmande till hösten.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar