söndag 31 juli 2011

Skit helg

Vilken skit helg det varit matmässigt för mig. Har tryckt i mig än det en och än det andra onyttiga. Tycker att jag varit konstant hungrig. I fredags när jag kommit hem från jobbet så orkade ingen av oss att laga mat. Vi beställde pizza. Inte världens bästa alternativ för mig. Jag var vrålhungrig och tryckte i mig lite mer än en halv pizza. Jag trodde att jag skulle få världens DUMPNING som ett brev på posten. Det är inte helt ovanligt att jag dumpar (blir illamående, kallsvettas och får förhöjd puls) när jag äter fel sorts mat. Nu klarade jag av pizzan utan någon dumpning =) Efter kvällsmaten blev det lite godis. Var så vansinningt sugen på något salt, så jag handlade hem pommespinns och cola.
Igår åt jag upp resterna på pizzan till lunch. Det trycktes även ner lite plockgodis och cola. Till kvällsmat blev det flingor och mjölk. Det blev alltså ågot snabbt som togs i förbifarten. Vi var på flygande fot under eftermiddagen/kvällen. SÅ jag tog helt enkelt det som var lättast och snabbart att "tillaga". Kvällen avslutades med lite popcorn hemma hos min svägerska och svåger.
Idag har jag inte slarvar så med maten. Till lunch blev det kokblomkål, baccon och köttbullar. Till kvällsmat slängde vi ihop schnitzel, klyftpotatis, beanesesås och grönsaker. Så denna dagen är jag ganska så nöjd med.

Igår var vi iväg och köpte ett större akvarium till våra fiskar som är i dammen. Vi vill inte ha dom ute under vintern, då vi vet att dammen kan bli bottenfryst. När vi kom hem hjälpte min svåger oss med att lyfta av akvariet, då min rygg inte klarade av det. När vi var klara åkte vi till min svägerska och svåger. De behövde hjälp med att bära in en kökssoffa. Så det blev alltså tjänster och gentjänster.

Idag har jag tvättat och åter tvättat. Men ack vad skönt att ha det gjort. Då kan jag njuta av min lediga dag imorgon. Nu ska jag bara se till at få in den rena tvätten i garderoberna. Älsklingen min har varit och hämtat en gungställning som vi fått av vänner. Han har även klippt gräsmattan och bytat vatten i dammen. Pumpen i vårt akvarium här inne har också blivit städad.

Imorgon är jag ledig. Kommer att åka till Ystad. Dels för att lämna in min lönerapport och för att gå en sväng på stan. Till mitt sällskap så kommer jag att ha älskade Freya. Hon behöver komma hemifrån ett tag och mamma kan behöva lite egentid med lillebror Hugo.

Nej, nu ska jag hänga upp den sista maskinen tvätt.

Kram

1 kommentar:

  1. Svar: jag hoppas att jag har hittat rätt nu. Ska dock ta det lite lugnt med salladen nu i början och köra lite fler proteindagar än protein+sallad.

    Men det ska nog gå bra :)

    SvaraRadera