torsdag 4 augusti 2011

Njutit


Ikväll har jag suttit och njutit vid dammen. Det är så rofullt att höra vattnen porla och att se hur fiskarna simmar omkring. Det är även kul att se på när fiskarna äter. Så jag passade på att mata dom när jag satt där.

Efter stunden vid dammen plockade jag med mig in tomater, hallon och svartavinbär. Vi hade så många mogna tomater, så vi gick in till grannen och gav honom några. Detta var väldigt uppskattat.

När jag kom in kokade jag mig lite kaffe vispade grädde. Så nu har jag avnjutit en god mugg med kaffe och en skål med hallon, vinbär, lite hackad choklad och grädde. Jag åt inte upp alla bär och grädden, så jag har över lite tills imorgon. Så jag har något att se fram emot då.


Nu sitter jag somvanligt framför TV:n. Det jag ser på är Sommar med Ernst. Efter det blir det Kommisarie Lewis. Med andra ord så är TV-kvällen bokad för oss. Annars så kommer jag inte att gör så mycket mera ikväll. Blir det lite varmvatten så svänger jag inom i duschen, så slipper jag det imorgonbitti. För går det som planerat så kommer jag att få besök av min goa svägerska, Freya och Hugo. Ser fram emot det. Nej, nu tror jag att jag ska ta tag i min stickning en stund.    
 Kram

1 kommentar:

  1. Åh vilken fin damm ni har :-) Duktiga ni är, ni verkar ha en mysig trädgård. Kramis

    SvaraRadera