fredag 29 juni 2012

Redigt förbannad

Jag skrev ett inlägg för någon dag sen om att jag var förbannad. Idag är jag riktigt förbannad. Personen som jag skrev om jobbar på badet, där jag är ibland.
Idag sa jag till henne på ett väldigt snällt sätt att vi ska ha håret uppsatt. Det är inte våran arbetsgivare som satt den reglen, det är miljö och hälsa som kräver det. Som svar får jag av henne ett hånskartt rakt upp i ansiktet på mig. Jag upplyste även om att skulle M & H komma på ett oanmält besök så är det 10 000 kr i böter. Då hånskrattar hon ännu mera. Detta är bara en av flera regler som hon skiter i. Våran chef har också sagt till henne om håret och hon har fått samma svar som jag. Denna människan är inte förtjänt av ett jobb. Det är ingen som vill jobba med henne. Hon kör sitt eget race och skiter i sina arbetskamrater. Hon gör sig helt omöjligt. Hon klarar inte av att följa väldigt detaljerade instruktioner med bla om vad kunderna vill ha på sina hamburgare. Hon klarar inte av att räkna i huvudet, utan måste alltid använda miniräknaren. Vi har på ena väggen en "fusklapp" med priset på vad biljetterna kostar. Då står det tex att det kostar XX kr för en vuxen och ett barn, men detta måste hon använda miniräknaren till.

Jag har idag varit och jobbat en liten stund på badet. Men efter hennes hånskratt så tog jag mitt pick och pack och gick till min ordinarie arbetsplats. Våran chef började nästan på att gråta när hon fick höra vad jag hade att berätta. Jag vet att min chef mår jättedåligt pga "virrpannan" på badet. Jag vet att min chef skulle må så mycket bättre om "virrpannan" slutade på badet. Men då blir vi en man kort och det blir ett problem det. Att det ska vara så svårt. Jag lider verkligen med min chef, för hon är så snäll och godhjärtad. Det finns ingen bättre chef att få. Är man snäll och trevlig mot henne så får man så mycket uppskattning och glödje tillbaks. Nu går min all energi för min chef till att försöka reda ut situationen på bästa sätt.

Jag kan säga att jag kommer inte att hjälpa till något mera på badet så länge som "virrpannan" jobbar där och det accepterar min chef. Hon förstår mig helt och hållet. Detta gör att dom andra som jobbar på badet blir drabbade och det är inte min mening. Men jag klarar inte av att reda ut mera av "virrpannas" strul och hennes noncharlans. Jag vet att det finns kunder på badet som ifrågarsätter henne. Då tycker jag att det har gått långt, för kunderna ska absolut inte behöva bli lidande. Blir dom det så gör vi som jobbar på badet inget bra jobb. Kundern kommer alltid i första hand och kunden har alltid rätt, hur fel dom än har det ;) En kund ska inte behöva vänta mer än 10 min som max på sin matbeställning. Men som det var igår så vet jag att en kund fick vänta upp till 30 min på sin mat. Bara för att "virrpannan" inte klarade av att fixa maten. Hon fattade inte att om hamburgaren är frusen så lägger man den i micron en stund. När jag sa det till henne så fick jag ett förvånat svar: "kan man göra det?" Men hallå!!!! Hade jag inte vetat bättre så skulle jag trott att hon är en trotsig tonåring, men hon är äldre än mig (jag är 40).

Nej, nu har jag gnällt färdigt om henne.

Dagen har avslutats på ett helt underbart sätt. Jag har pratat med min älskade lillasyster som bor i Schweiz. Vi har planerat in när vi ska träffas under min semester. Det ska bli så underbart kul att få träffa henne och hennes 4 busungar. Jag läääängtar såååååå. Nu när vi bestämt datum, så kommer dagarna fram tills dess att gå så låååångsamt ;) Jag är som ett barn på julafton innan julklappsutdelningen.

Nej, nu ska jag vänta på att min älskling ska komma hem. Han är ute och äter med sitt jobb. Jag hoppas att han har en trevlig kväll.

Nu är det jag som ska stänga ner datorn och ta tag i min stickning.

Kram

2 kommentarer:

  1. Fy fasen för såna kollegor. :( förstår att du är förbannad.
    Hoppas inte det var min migrän som hoppat över till dig. Känner av den ännu, men har slut på migränmedicinen nu. Och så vaknade jag med nackspärr deluxe :( kul helg detta!

    SvaraRadera
  2. förstår att du är arg och du har all rätt att vara det!!!
    SV: Oh vad glad jag blir självklart ska du göra det, kan du maila mig med din berättelse??
    Tack för dina kommentarer <3<3 Ha en underbar dag!

    SvaraRadera