söndag 1 juli 2012

Slappe helg

Så härligt slapp denne helgen varit.
Dagen igår började med ett besök hos frissan för oss båda. Våra "peruker" började bli en aning ovårdade. Efter det var vi hemme om en snbbis. Jag virade in en födelsedagspresent då vi skulle vara på 1 års kalas kl 12. Medans jag fixade paketet så packade min älskling ner en spade och lite andra saker i bagaget på bilen. För innan vi skulle på kalas så hade vi en lite jobbig stund. Vi var och gravsatte urnan efter Roy. För mig var det ganska så kännslosamt när min älskling la ner urnan. Då kunde jag inte hålla tillbaks tårarna. Tror att det var likadant för min älskling.

Innan vi kom fram till kalaset så blev det ett spontan inköp av en ny t-shirt till min älskling. Den han hade på sig när han grävde graven hade blivit en aning svettig och det syntes tydligt. När det var gjort for vi till Tobisviks camping i Simrishamn för att fira Hugos 1 års dag. Tänk att den lille krabaten är ett år, nja inte riktigt ännu. Han fyller 1 år på lördag, men då är mormor och morfar inte hemma, därför firade vi igår.

Vi hade en underbar eftermiddag på campingen. Mellan smörgårstårtan och jordgubbstårtan så tog vi oss en promenad. Hugo var inte med då han tog sig en tupplur. Han missade sin första födelsedags fest. Jag satte storasyster Freya i vagnen och gick med henne. Hon satt glatt där och smaskade på en ask med zoo. Det var jättehärligt att vara ute och röra på sig.

Resten av eftermiddagen så slappade vi. Det var hur skönt som helst. Slappaa var något som vi båda behövde. Medans min älskling sov en stund så tittade jag på friidrott. När klockan var halv tio så gick jag och la mig. Var så trött att jag kunde somna där jag satt i soffan.

Idag har vi varit en sväng till min mamma. Där bjöds det på en fika. Jag fick två snygga linnen och ett par shorts av henne. Till min förvåning så var dom i stl 36 och dom passade mig hur bra som helst. Kan ni fatta storlek 36. Snacka om att jag är chockad och otroligt glad.                                                 

Foto: Dessa linnena och shortsen har jag fått av min mamma idag. De är i stl 36 och sitter som en smäck. Jag fattar knappt att jag kan ha stl 36. Detta är min lycko dag.
Kram <3

Innan vi åkte från mamma så var vi och besökte en vän till oss. Det var ett tag sen vi träffade honom och hans dotter. På vägen hem stannade vi till hos mina svärföräldrar. Dom ska snart åka på semester, så vi skulle få lite intruktioner på vad som ska vattnas och inte vattnas. Vi kommer att dele sysslan med min svägerska.

När vi kom hem så vevade jag igång tvättmaskinen. Kände att vi behövd få lite rena kläder. Det var ett tag sen jag tvättade senast. Om inte annat så märktes det på tvätthögen.

Nu sitter vi och tittar på film på kanal 5. Blev just nu paus, så jag ska passa på att ta in tvätten.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar