måndag 18 juni 2012

Ett steg i taget

Förra veckan var ingen bra mat vecka för mig. Slarvard väldigt mycket och det slank ner den ena godisbiten efter den andra. Jag drack även lite förmycket coca cola. Detta är inget som jag är stolt över, men jag vet att jag kan rätta till felen. Så idag har jag bestämt mig för att ta bort coca colan och det har gått hur bra som helst. Har inte kännt någon abstinens över huvudtaget. Känner att jag får ta ett steg i taget. Kan inte ta bort allt på en gång för då vet jag att det kommer att gå åt fanders. Det viktigaste är att jag är medveten om mitt problem och tar tag i det. Jag vill ju inte att min GBP ska vara ogjord. Lyckligtvis så har mitt slarv inte visat sig på vågen och det är jag glad för.
Fast jag har ett jobb med massor av frestelser så ha dom inte ropat på mig idag. Jag vet att det kommer dagar då det kommer att vara kämpigt, men dom ska jag också ta mig igenom.

Men som min vecka var förra veckan, så var det verkligen inget bra tillfälle att ta tag i slarvandet. Nu känner jag att jag känslomässigt börjar komma på banan igen. Jag börja acceptera att Roy inte finns här mera. Han finns för alltid i mitt hjärta.

När jag kom hem fårn jobbet så hjälpte jag min underbara älskling med att plantera om lite plantor. Dom behövde få komma ut i större krukor, då dom började växa ur de som dom stod i. Skönt att ha det gjort, men jag vet att imorgon så är det lite fler plantor som behöver komma i större krukor.

Nu ska jag sätta mig och slappa lite i soffan innan jag drar mig mot sängen.

Kram

2 kommentarer:

  1. Det är ju inte konstigt att det blev så! Det viktigaste är att du är medveten om det men bara börja om på ny kula duktig du är vännen!
    SV: Ja alltså personen var ju väldigt okunnig och sånt gör mig förbannad, vem fan tror han/hon att han/hon är! Oh vad jag blir trött på sånt men aja problemet ligger hos den personen vi som vet hur det är efter en GBP vet att det inte är en dans på rosor allt! Oh tack hjärtat du är alltid så snäll så!! Oh vad härligt låter ju jätte fint oh vill också ha en damm ska allt ha det när vi flyttar till hus med massa fiskar i. Skönt att du fick det, det var ju väldigt jobbigt att inte få tugga, det var nog det värsta! Duktiga vi är som klarade det. Men det var ett så litet fusk en som opererades samma dag som jag hade fuskat hela tiden sista veckan åt han en kebabrulle och 2 liter coca cola! Massa kramar <3

    SvaraRadera
  2. Ibland faller man för frestelserna, framförallt när man är känslomässigt tyngd. Men det kommer en dag när man känner att det är nog och att förändring måste ske... Stolt över dig!

    kram

    SvaraRadera