lördag 23 juni 2012

Helt slut

Sitter utslagen i soffan. Idag är jag helt slut i hela kroppen. Det har varit full rulle på jobbet. Vi har knappt haft tid att sätta oss ner för att äta. Ja, ja vissa dagar är sånna så jag har inget att klaga på. Bättre att ha mycket att göra än att sitta på röven.
Jag kommer att ha mardrömmar om hamburgare, då jag stekt 105 st till badet. Dom får inte tillaga råa hamburgare, det är miljö och hälsa som bestämt det. Men nu har badet burgare så att dom klarar sig ett tag.

Igår var vi på midsommarfest/födelsedagskalas hos en god vän. Det var en mycket trevilg dag. Tyvärr så var vädert inte med oss, som vanlig. Men vi trotsade det och satt ute och åt (under tak så klart). Efter maten invigdes födelsedagspresenten från oss. Det var ett sällskapsspel som heter TOUCHÈ. Ett väldigt kul spel, som man får använda hjärnan för att sabba för sina motspelare och för att göra det bra för sig själva. Spelet går ut på att man ska göra figurer. Till detta används en spelplan och två kortlekar. På spelplanden är alla korten "uppritade". Så det gäller att med hjälp av korten som man har på handen försöka göra olika figurer på spelplanen. Det är så svårt att förklara, men jag tyckte att det var ett riktigt roligt spel.

Nej, nu ska jag nog ta tag i min stickning och luta mig tillbaks i soffan.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar