söndag 3 juni 2012

Inget bra

Idag mår jag inget bra, varken fysiskt eller psykiskt. Det fysyska är min rygg och en brinnande huvudvärk. Här är det allt eller inget på en gång. Tyvärr så vet jag inte just nu hur jag ska göra för att bli av med mina smärtor. Får ta upp det med min reumatolog, då jag ska till honom imorgon och få en ny krotisonspruta i min vänstra axel. Den jag fick förra veckan har inte gjort någon nytta =( Så mycket kan jag säga att det är inget kul att ha konstant ont. Det tar så på en humör och krafter. Jag gör mitt bästa för att vara glad och inte gnälla för mycket, men det är inte alltid så lätt.

Det psykiska måendet gick i botten i fredags, när Roy var hos vetrinären. Vi fick inte världens bästa besked då. Visst så läker hans klo skada, men inflammationen har inte blivit  bättre.  Dom ville ha kvar Roy över dagen, för att ta en biopsid på vävnaden vi klon. Det är en vävnad som dom inte vet vad det är. Så tyvärr kan vetrinären inte utesluta att det är cancer som min goa påg fått i sin tå. Men i vilket fall som helst så kommer nog tån att amputeras på honom. Inte bara för cancer risken utan också att ha han en kraftin inflammation som inte vil läka som den ska.

När dom ghort biopsin så hade dom väldigt svårt att sy ihop såret. Det sparck hela tiden då Roys vävnad är så sökr, samt att det blödde väldigt mycket. På det viset var det skönt att han fick vara kvar över dagen. Nu är det ca 2 veckors jobbig väntan innan vi får besked på biopsin.

I fredags efter jobbet var jag iväg på fest med handbollen. Dom hade hyrt in sig på Öja krog, ett helt underbart ställe. Jag kunder inte vara med på förrätten. Festen börjad kl 19 och jag jobbade till kl 20. Men det gjorde mig inget att jag kom sent. Jag missade inte middagen och det var så gooood så, fläskfilé, stekt potatios, massor med grönsaker och sås.
Jag stannade inte hela kvällen, var ganska så trött. Vid 23,30 satte jag mig i bilen och körde hem. Innan dess så hade det varit avtackning av spelarna som lämnar klubben/väljer att avsluta sin karriär. Detta var kvällens höjdpunkt med massor av skratt.

Igår städades det och lagades mat. Vi skulle ha gäster för att fira min älsklings födelsedag som var i måndags. Det bjöds på en tacobuffe. Något som föll gott hos gästerna, ja även hos älsklingen och mig också. Kvällen var hur underbar som helst. Ett välkommet avbrott i dom tunga tankarna. Något som vi båda behövde.

Nu sitter jag i soffan och har precis laddat ner Let´s dance. Så nu lägger jag ner bloggandet för denna gången.

Kram

1 kommentar:

  1. Stackare hoppas det blir bättre snart! Sen vilket fint kort på dig! Kram kram

    SvaraRadera