lördag 9 juni 2012

Ingen ljusning

Ännu så har vi ingen ljusning för Roy. Biopsin som togs förra fredagen är ännu inte färdig granskad. Det är jobbigt att behöva gå och vänta.
Igår var jag med Roy till djursjukhuset i Malmö. Dom behöll honom över dagen, för att rengöra och lägga nytt bandage om tassen. Han blev även röntgad, för att se så att det inte finns några metastaser (om det nu är cancer) på benet, hjärta och lungor. Allt såg bra ut och det var lättande. Så länge som dom inte fått svar på biopsin, så vill dom inte operera honom. Vetrinären ringde till labbet för att höra om dom var klara. Dom sa att på måndag så skulle dom lämna svar. Så på måndag ska jag ringa till vetrinären för att få besked. Skulle det vara cancer så blir Roy opererad på tisdag. Skulle det inte vara cancer så ska vi enbart behöva åka till vetrinären för omläggning.
Men som läget är nu så vill jag att han blir opererad. Han har så ont att han ogärna vill stödja på tassen. Min stackars påg. Jag/vi lider så med honom.

Idag har jag jobbat. Det har varit en bra dag på jobbet. Jag har fått gosa med två 6 veckors bebisar. Inte illa att få betalt för att få bebisgosa :D Det var chefens dotter som var där med sina goa tvillingar och hennes andra ungar. Visst så blir det stimmigt med alla ungarna, men det är så kul. Jag glömmer alla bekymmer och njuter av ungarna istället. Självkart så glömmer jag inte bort mina kunder, de kommer i första hand.

Nu sitter jag i soffan och njuter. Har en snarkande "dam" sidan om mig. Det är Tova som ligger och drar sådana stockar ;) Samtidigt så försöker jag ha ett öga på TV:n. Jag tittar på friidrott. Så nu lägger jag ner bloggandet för dagen.

Kram

1 kommentar:

  1. Oh vad tid det tar, kan ni inte bara få svaret någon gång! Håller med dig om operationen han förtjänar att må bra och detta är kanske är det bästa, massa kramar och hoppas det löser sig <3<3

    SvaraRadera