måndag 4 juni 2012

Vad säger man??

Vissa människor är inte rädda om sitt jobb. Har idag fått höra om en som vill jobba efter hur bussen till jobbet går. Det brukar väl vara tvärt om? Att det är jobbet som styr när man får ta sig till och från jobbet. Vidare så kan personen i fråga inte tänka sig ta någon stängning på sitt sommarjobb. Måste vara hemma på kvällen för att fixa kvällsmat till sitt tonårs barn. HALLÅ!!!!! Vilken tonåring är inte glad när föräldrarna inte är hemm? Jag var det. Denna personen är verkligen inte rädd om sitt sommarjobb och inte tacksam för det heller.

Dagen på jobbet har gått snabbt fast det varit lite att göra. Har idag jobbat på badet och jag förstår att man inte är sugen på att bada. Det är ju svinkallt, så jag skulle heller inte vilja bada.
Innan jobbet så var jag i Simrishamn hos min reumatolog. Det var tid för ytterliggare en kortisonspruta. Fick den förra för två veckor sen och den hjälpte tyvärr inte =(  Så för min axels skull så var det skönt med att inte ha så mycket att göra, men för lönens skull så är det inte bra med lite att göra.

Nej, nu ska jag snart uppsöka sängen så att jag är pigg och utvilad så jag orkar med en dag på jobbet ;)

Kram

1 kommentar:

  1. Hatar sånna personer, det är så jävla tasktigt mot andra personer som verkligen vill ha jobb! Riktigt jävla dålig stil! 48 månader!!?? Herregud vad tid det tog, Aleris säger du lev du opererad i Kristianstad eller? Förstår verkligen att du använde dig av vårdgarantin och håller med läkaren du borde blivit det tidigare. Men jag håller med alla stöttare mig också under tiden, finns kanske hopp om mänskligheten haha. Men lindex gillar jag också synd att utbudet inte är den störta bara.. Roligt att jobba i butik vill jag också göra! Kram kram

    SvaraRadera