söndag 17 juni 2012

Söndag kväll

Att helgen ska gå så fort när man är ledig. Jag hinner inte blinka innan helgen dragit förbi ;)

Igår fixade vi en del ärenden under förmiddagen. Det införskaffades även några nya fiskar till dammen. Vi tog en snabb lunch på donkan. Som vanligt så lär jag mig aldrig att jag ska beställa en barnmeny. Äter aldrig mer än knapp en halv vanlig vuxenmeny. På seneftermiddagen tog vi en eftermiddags lur.

Igår kväll var vi barnvakter åt älskade Hugo. När han kom tog vi en promenad. Vi hamnade på torgen här i byn. Där intogs årets första mjukglass och det var gudomligt gott. På vägen hem somnade lillplutten i vagnen. Hemma igen var det till att ta Hugo från vagnen och upp till hans säng. Där låg han och sussade gott tills det far tid att åka hem. Tänk om det alltid var så lätt att vara barnvakt ;)

Idag har tvättmaskinen fått dra sitt strå till stacken. Tvätten har fått hänga ute på tork, så nu doftar den gudomligt gott. Jag har även fått planterat mina smultronplantor. Tyckte att dom stått rent för länge i sina små krukor.Kattlådorna har även dom blivit rena och fina. Något som uppskattats av mina goa kise töser. Medans jag fixat med mitt så har min underbara älskling varit i garaget och donat. Vi fick lite saker att fixa till på bilen när den besiktigades. Så nu är det för mig att köra in och få den ombesiktigad.

Nu sitter vi vid vars en dator och surfar. Älsklingen letar efter ett större dammfilter och dammpump, medans jag sitter och bloggar.

Nej, nu ska jag titta på TV. Sen blir det sängen så att jag är pigg och utvilad inför en ny jobbvecka.

Kram

1 kommentar:

  1. Härlig helg duktig du har varit också! Mysigt med att vara barnvakt åt den lilla snälla sötnosen! Vad blev det för fiskar då?
    SV: Då ska jag lägga ut ditt kort på min blogg i dag blir det ju, fy vad klockan var mycket! Jag tycker du är duktig i alla fall och det är ju inte lätt att gå ut och gå om inte kroppen orkar! Men det är ju bra att du rör dig på jobbet ju vännen! Tack så mycket ja det var lite skillnad tyckte till och med jag och då är det illa haha. Ja jag ska försöka lägga det på samma ställa nu haha, blir ju dyrt annars :P Massa kramar ha en underbar dag du med <3<3 Kram kram

    SvaraRadera