söndag 4 september 2011

Underbar dag!!!

Vilken underbar dag vi haft. Vi har varit på släktträff på min älsklings mammas sida. Alltid kul att täffa dom som man inte ser dagligen. Fick även träffa en moster och en kusin till älsklingen som bor i Danmark. Jag har sldrig träffat kusinen tidigare och mostern vart det 12 år sen senast. Där var även 3 kusinbarn som vi aldrig sett förut, fast vi bara bor några mil från varandra. Visst är det trist att man inte träffas oftare då kusinerna är i samma ålder. Men visst så förstår jag att vi inte träffas så ofta, vi alla har vårat liv med våra familjer. Jag tror nog mest att det är dom "gamla" som träffas oftast, då menar jag mostrar och morbröder.

Vi samlades först på en gård för att ta lite bilder (inhyrd fotograf). Det var allt från familjevis till en stor gruppbild. Efter fotograferingen åkte vi till en restaurang som heter Tolånga 17 för att inte lunch. Fotografen var med här också, men hon avvek innan vi satte oss för att äta. Till mat blev det fläskstek, stektpotatis, grönsaker, rödkål, äpplemos och sås. Efteråt serverades det kaffe och tårta. Jag tyckte att maten och tårtan var jättegott och det var inte dyrt att äta där. 125 kr/pers och då fick man äta hur mycket man ville. Jag betalade halva priset då jag inte kan äta en full portion. Jag kan tänka mig att äta där fler gånger.

Ikväll har vi inte gjort så mycket. Vi var trötta efter dagens alla intryck, så det blev 1 timmes vila när vi kom hem. Efter vilan åkte vi och handlade lite för att sen äta kvällsmat. Nu sitter vi vid våra datorer, samtidigt så TV:n är igång. Jag ska försöka att komma i säng i rimlig tid ikväll, då det är jobbedag imorgon.

Nu är det 8 dagar kvar till min operation. Ju närmre den kommer desto mer fjärilar får jag i magen. Men det är väl bara naturligt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar