tisdag 13 september 2011

Hemma

Då har jag varit hemma ca 6 timmar. Så skönt det är att få vara bland sina älsklingar. Dom har varit saknade under tiden som jag legat på Akademiklininken.

Snacka om att jag var hungrig när vi åkte hem. Så det blev mat stopp i Svedala på Mc Donnalds. Inte världens bästa mat, men ack så gott det var och välbehövligt. Tiden på kliniken har varit mycket trevlig. Personalen var jätte duktiga och hjälpsamma. Det är så det ska vara när man är på "sjukhuset".
Under gårdagen var jag hlet utan mat och det var jobbigt. Då jag är van att äta 6-7 ggr per dag. Men visst det är lika för alla som blir opade på kliniken.

Det jag ska. tänka på nu är att gå som en "gammal" tant, med utputande gump och rullator. Detta kan jag säga inte är det enklaste, då jag är van att gå upprätad, men det ska gå. Sen när jag sitter så ska jag använda en loj tånårsstil. Detta är inget svårt, då jag gärna sitter slappt i soffan.
Nästa tisdag ska jag på första återbesöket, sen ytterligar ett till tisdagen efter för stygntagning. SÅ nu vet jag vad jag ska göra de nästkommande tisdagarna.

Jag kommer nu att vara sjukskriven i 4 veckor till att början med. Har jag fortfarande ont efter den tiden, blir det ytterligare en vecka till. Nu kommer jag att ta en dag i taget, sen får tiden utvisa hur jag mår om 4 veckor.

Nej, nu ska jag fortsätta att slappa.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar