fredag 23 september 2011

Skön sång

Nja, det kan jag inte på stå att det var. I förmiddags var jag iväg till vetrinären med katterna och på resan dit och hem sjöng??!! lilla Mitzi konstant. Jag skulle behövt en valium och öronproppar, för det var en FALSK skön sång. Min lilla diva tycker inte om att åka bil. Tova sa inget på hela resan. Båda mina älsklingar var hur duktiga som helst. De sa inget när det blev vaccinerade. Tova fick även tagit ett blodprov och det klarade hon hur galant som helst. Provet togs för att se så att hennes lever och njurar inte tar skada av hennes medicinering för astman. Blodprovet såg bra ut förutom att hon verkar till att ha lite förhöjt sockervärde. Detta är en vanlig biverkan när en katt får kortison långvarit. Nu ska vi försöka få ett urinprov från Tova, inte det lättaste. Ja, ja vif får fixa det på något sätt.

I efter middag har jag vilat en stun. Efter det skrav jag ut lite föreläsningar. Kanske jag sätter mig och lyssnar på dem ikväll och skriver lite anteckningar, men först så får jag nog läsa igenom lite i kurslitteraturen.

Ikväll har vi varit iväg och veckohandlat. Skönt att ha det gjort. Nu är kyl, frys och skafferi väl fyllda igen. Nu sitter vi båda i soffan och slappar framför TV:n. Nja, jag sitter vid dator också som ni märker. Tror att jag snart ska stänga ner, men först ska räkningarna betalas. Månadens tråkigaste syssla, men det måste göras.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar