måndag 26 september 2011

Tiden går

Så var denna dagen sanrt slut. Helgen den försvann i ett nafs. Men så är det väl när man har det trevligt. I lördags tog vi det lungt, för att sen städa i går (söndag). Detta gjorde vi för att vi skulle ha lite kaffegäster på eftermiddagen. Vi skulle fira våran älskade TOVA som idag fyller 10 år. Så vi hade bjudit hit "farmor och farfar", "kusinerna" med föräldrar, med andra ord, mina svärföräldrar, min svägerska och svåger med sina två barn. Jag hade baka äpple paj till fikan och den serverades med vaniljvisp. Detta var smaskens =)

Idag har jag varit en sväng till min arbetsplats för att visa att jag mår bra. Tyvärr så var min chef inte där. Jag skulle ha behövt prata lite med henne. Får ta det en annan dag istället. I eftermiddag har jag pluggat kalkylering och åter kalkylering. Har nu lyssnat igenom alla veckans föreläsningar och gjort anteckningar på detta. Ska snart sätta mig och lösa uppgifterna på veckans test. Det ska vara inne tills imorgon kväll.

Imorgon förmiddag ska älsklingen och jag till Malmö. Jag ska på äterbesök på Akademikliniken för att få mitt ärr tejpat. Detta görs för att såret ska hålla sig mjukt och smidigt. Älsklingen följer med för att jag vill att han ska se hur tejpningen går till, så att han kan hjälpa mig här hemma när det behövs tejpas om.

Ja, tiden den går. Idag är det två veckor sen jag blev opererad. Tycker att det känns som om det var igår ;) Dessa två veckorna har verkligen susat iväg. Hur kommer det då inte att kännas dessa sista två sjukskrivna veckorna?? Ja, det återstår att se.

Nej, nu ska jag gosa lite med födelsedagskisen. Sen blir det nog lite mera plugg.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar