onsdag 14 september 2011

Mår bara bra

Andra dagen hemma och jag mår  bara bra. Känner inge som helst smärta, fast jag är snittad från höft till höft. Nåja, hade jag inte tagit medicinen som jag ska, så skulle jag nog ha ont. Tur att den finns ;) Det som jag har haft problem med idag är att det blött från där ena dränaget suttit. Just nu känns det bättre och jag hoppas att det så förblir. Ringde till kliniken i eftermiddags för att kolla upp vad dom tycker. Dom sa att det är bra att blodet och vätskan kommer ut, för då blir jag mindre svullen och får även mindre blåmärke. Visst så ska jag vara uppmärksam på blödandet, för fortsätter det så vill dom att jag kommer och får det uppkollat. Har det inte slutat tills imorgon så ska jag höra av mig till kliniken.
Ett annat problem är att jag fått jävligt ont i ryggen. Det är ju inte så konstigt, med tanke på den dåliga hållningen man ska ha. Det är inte så lätt att gå med böjd höft och utputande gump. Jag gör mitt bästa.

Som ni förstår så har jag inte gjort så mycket idag. Det har sovits och tittats på TV. Jag har med andra ord tagit det lungt, som jag är beordrad. När älsklingen kom hem och vi hade ätit tog jag mig en underbart härlig dusch. Förstår varför dom sa att jag inte får duscha när jag är ensam hemma. För jag behövde verkligen hjälp med än det ena och än det andra. Skönt även att ha en stol att sitta på. Skulle inte klarat av att stå upp, då det skulle stramat för mycket i såret.

Nu sitter jag bekvämt i soffan med datorn i knäet. Kommer att sitta här ett tag till. Det blir även TV tittande.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar