onsdag 28 september 2011

Återbesök och frustration

Idag har min älskling haft semester enbart för min skull. Jag ville att han skulle följa med mig till Malmö, när jag skulle till Akademikliniken på återbesök. Sköterskan var nöjd med hur såret läker. Utvändigt så har det läkt ihop fint. Efter undersökninge så tejpades ärret. Det var för detta som jag ville att älsklingen skulle följa med. Jag ville att han skulle se hur man gjorde, så att han kan hjälpa mig här hemma. Att man tejpar över ärret, beror på att det ska hålla sig mjukt och smidigt. Det görs även så att ärret inte blir buligt. Denna tejpningen ska jag ha i ett halvår. Tejpet ska bytats ut en gång i vecka, två om det skulle behövas. Allt beror på hur länge det tar innan tejpet börjar släppa.

På vägen hem stannade vi till på Jägersrocenter för att strosa lite. Vi hade inga som helst planer på att handla något. Men när vi kom till Jula blev det lite shoppinge, men bara nytto saker, såsom batteri, plastfolie mm mm. När vi var klara på Jula så kände vi att det började kurra i våra magar. Vi gick mot ett av matställena. Här kund vi välja på hamburgare eller thaimat. Det blev thai för oss båda, två små rätter. Här snålades det inte på maten. Vi fick varen toppad tallrik. Jag kunde inte äta hälften innan jag var mätt. Älsklingen hjälpte mig att äta lite till från min tallrik.

Mätta och belåtna satte vi oss i bilen för att åka hemåt. Nu känner jag hur min tarmsjukdom börjar slå till. Så vi fick ta en sväng in om till min mamma för att låna toaletten. När vi ändå var där bokade mamma och jag in en träff imorgon här i Tomelilla. Hon behöver handla nya skor.

Åter in i bilen för att åka inom till Ystad. Det behövdes köpa hem torrisar till Roy. Vi måste vara försiktiga med vad han får för sort, för han har en väldigt känslig mage. Det blev också en sväng inom till mitt jobb för att lämna in min lönelista för denna månade, samt att lämna tillbaks mina jobbekläder och skor. Jag har ju inge andvändning av dom mer.

Hemma igen så plockade vi in från bilen, för att sen gå en lång promenad med Roy. Vi ville alla tre passa på att njuta av det fina vädret. Hemma igen så gick vi och vilade. Jag behövde det, för jag blir så matt efter att mina tarmar strejkar.

Efter den härliga vila så satte jag mig med kalkyleringen. Det skulle lämnas in ett delprov. Det var inget lätt prov. Jag satt och slet mitt hår för jag fattade nada. Det var väldigt frustrerande att inse att jag kommer att köra så det ryker på denna duggan. Vad jag har förstått så var det många på kursen som hade stora svårogheter med denna duggan. Det är bara till att ta nya tag till nästa dugga som ska lämnas in senast på tisdag.

Ikväll har jag suttit och borderat på Hugos doptaval. Den måste bli klar inom det snaraste, för dopet är på söndag. Nu när jag satte igång dator slog frustrationen till igen. Dator fanskapet segade och hängde sig. Även antiviruset krånglade. Så det var bara till att stänga ner och starta om fanskapet. Tro nu inte att den var sammarbetsvillig, nejdå den skull hänga sig nu också. Det tog väl 10 min innan den "låst" upp sig igen. Just nu så verkar den fungera hyfsat, så länge det nu varar.

Nej, nu ska jag fortsätta att brodera en stund till innan det blir sängen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar