onsdag 21 september 2011

Snabba kast

När jag var ute på byn idag så ringde min mobil. Det var min arbetsgivare som undrade hur det är med mig och om jag kunde komma med mitt läkarintyg. Så efter det att jag varit och beställt en doppresent och varit hemma om och ätit lunch, drog jag till Ystad. Jag fick lämnat mitt läkarintyg och vi pratade lite om min operation. Vi pratade även om att dom försöker att få min nuvarande arbetsplats att ta över min anställning. De hade inget besked att komma med när jag var där.

När jag nu var i Ystad så passade jag på att boka en tid till vetrinären åt Tova. Hon ska på årskontroll av sin astma. Det blir nog även vaccination för henne också.
När jag var halvvägs hem ringde min mobil. Det var min arbetsgivare som ringde. Han undrade om jag kunde vända bilen och komma tillbaks igen. Det var bara till att hitta en lämplig plats att vända på. Inne på jobbet igen fick jag ett positivt besked. De hade tecknat ett avtal med min arbetsplat. Från och med den 1 okt är jag inte längre anställd hos Samhall utan i affären/gatuköket där jag jobbar. Snacka om snabba kast, men det känns positivt och kul.

Hemma igen så fortsatte jag med plugget. Snacka om att jag har fått motivation för studierna. Jag tycker att nu när jag är sjukskriven så ska jag passa på att plugga så mycket som möjligt. Idag har gruppen som jag jobbar tillsammans med på Universitetet i Uppsala lämnat i sin första gruppuppgift. Kan säga att jag kan inte få bättre gruppkompisar än vad jag fått. Tycker att vi samarbetar bra och kompleterar varandra.
Just nu så har jag agit paus i pluggande och tittar på TV. Vem vet jag kanske tar tag i det igen innan det blir sängen. Känner att är lite back på den ena kursen som jag läser.

Nej, nu ska jag fortsätta med TV tittandet. Jag kanse tar tag i broderiet, så det blir klart någon gång.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar