söndag 18 september 2011

Mys pys och plugg

I förmiddags blev vi helt oväntat barnvakter. Freya och Hugo kom till oss medans mamma och pappa var och handlade byggmaterial. Det var riktigt mysigt att ha ungarna hemma hos oss. Vi satt en stund i finrummet och lekte med Frya. Hugo satt mest i min famn någon gång i min älsklings famn. Efter ett tag tog vi på oss och gick ut. Hugo bäddades ner i vagnen och Freya gick snällt själva. Vi stannad på våran tomt. Freya gungade en stund. Detta älskar tösen, hon satt och skrattade så hjärtligt. Mitt lilla gullegryn. Efter en stund skulle det lekas med bilar, spann och spade i singlen. Där satt hon så snällt och flyttade stenar hit och dit. Lille Hugo var hur nöjd som helst med att ligga i vagnen.

Vi hann väl kanppt att komma in innan Hugo gav ljud ifrån sig. Han var hungrig. Under tiden som han åt tog vi andra en fika med saft/vatten marie kex och pinnglass. Detta gillades starkt av Freya. Efter fikan la jag Hugo i vagnen igen och där somnade han gott. Vi andra gick in i finrummer och lekte igen.

Efter sen stund kännde jag hur min mage börjad säga ifrån att det var tid för lunch. Älsklingen min började tillaga korv och pommes.  Mamma kom för att hämta ungarna precis innan maten var klar. Vi tyckte att hon kunde stanna och äta med oss, vilket hon gjorde. Freya åt med god aptit. Detta är en liten dam som inte är kräsen.

I eftermiddag/kväll har jag pluggat och åter pluggat. Det har tvättats också. Nu känner jag att jag börjar förstå vad det är som jag läser. Har suttit och lyssnat och antecknat från föreläsningar. Det är alltid skönt när polleten trillar ner och man förstår vad det är man läser.

Nu tar jag en paus och tittar på TV. För tillfället är det Sommarspelen på kanal 5. Efter det tror jag att jag ska se på Vera på TV 4. Sen blir det kanske mer plugg. Jag är så taggad för det nu. Det var länge sen jag var taggad för plugg.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar