torsdag 22 september 2011

Lyssnat på kroppen

Idag har jag verkligen lyssnat på min kropp. Den sa åt mig att den behövde vila. Kände redan när jag vaknade att jag var hur trött som helst, så jag åt bara lite frukost, för att sen krypa till sängs igen. Somnade ganska så direkt och sov i 3 timmar. Vaknade ganska lagom till lunch. Åt lite, för att inse att kroppen behövde ytterligare mer vila. Det blev ytterligare en sovstund. Nu sov jag i 2 timmar. När jag vaknade var jag pigg och utvilad. Ja, ibland behöver kroppen få återhämta sig ordentligt. Just nu så är det inte så konstigt, då jag är ganska så nyopererad. Idag är det 10 dagar sen operationen och det har varit 10 dagar utan någon som helst smärta.

Ikväll har vi varit barnvakter åt Freya och Hugo. Deras föräldrar har varit på föräldrarmöte på Freyas dagis. Det är alltid lika kul att få rå om dem själva. Ända somolket i glädjebägaren var att Hugo var otröstlig under en stund. Men med lite massage på magen så blev han glad igen. Jag hade också skrikit om jag hade haft magknip.

Nu sitter älsklingen och jag vid våra datorer samtidigt som vi tittar lite på TV. Detta är kvällens nöje för oss ;) Snart ska jag logga in på skolan sida för att skriva ut lite föreläsningar, så kan jag lyssna på dem i morgon. Men det får bli efter det att Tova och Mitzi varit hos vetrinären och blivit vaccinerade.

Ni får ha en fortsatt underbar kväll!!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar