lördag 14 januari 2012

hmmmmmmmmmm

Känner mig fortfarande konstig i magen. Det är mina tarmar som fortfarande inte vill som jag vill. Hoppas att det går över tills imorgon eftermiddag, för då ska vi vara barn- och hundvakt. Det är iofs bättre idag än igår, men jag känner ännu hur tarmarna inte vill fungera som jag vill.

Vad har jag/vi då gjort idag?? I förmiddags var vi iväg till affären för att kylen behövedes fyllas på. Medans min älskling körde hem och packade in maten, gick jag till apoteket för att hämta ut medicin. Lagom tills jag var klar kom älsklingen och hämtade mig. Vi for vidare till djuraffären för att handla mygglarver åt fiskarna. Hemma igen blev det lite lunch och efter det tog vi en underbart hälig vila. Vi kännde båda av att huvudvärken var på antågande.

Jag hann knappt att komma upp efter vilan innan mina svärföräldrar dök upp. Det var ett oannonserat besök, men ack så trevligt. Dom stannade inte så länge då dom hade varit iväg och gjort ärenden. När dom åkt hem ringde vi till min svägerska för att hör om vi kunde komma ut en liten stund. Vi ville träffa deras ny hund en stund. Alltid bra att ha få träffats innan vi ska vara hundvakt åt honom och barnen imorgon.

Hemma igen började jag strippa av julgranen, medans älsklingen tog tag i disken och kvällsmaten. När jag var klar med granen tog jag tag i tvätten. Har nu tvättat två maskiner och har en tredje på G. Skönt att slippa det imorgon, då vi har annat på schemat.

Nej, nu ska jag fortsätta att se på Gladiatorerna.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar