måndag 23 januari 2012

Funderingar

Då har jag funderat mera på min utmaning för nästa månad. Hur dat ska vara med träningen har jag redan bestämt. Det skrev jag om i mitt förra inlägg. Då hade jag inte bestämt mig för hur jag skulle göra med maten, men det har jag nu. Jag kommer att köra med LCHF (lite kolhydrater, mycket fett). Har ätit enligt denna metoden tidigare och då gick jag ner 8 kg på 2 månader. Mådde mycket bra under dessa månaderna, så det är värt att förska med LCHF igen.

Jag hade då inga som helst problem med att utesluta bröd, pasta och potatis. Istället blev det massor med grönsaker till maten och det var hur gott som helst. Sen var det ju inte helt fel med att få ha en massa goda såser till lunchen och middagen.

Nu gör jag inte detta för att gå ner en massa kilon. Visst så skulle det vara bra om jag gick ner de 3 kilona som jag gick upp i nov och dec förra året. Mitt mål är att jag ska må bra och på sikt kunna minska på vissa mediciner. För i det långa loppet så är det ju inget bra att behöva äta en massa starka tabletter dagligen. Förra gången jag körde med LCHF, så kunde jag minska drastiskt på de starka tabletterna. Så det är med detta i minnet som jag gör detta.

Imorgon är jag ledig och det firar jag med ett tidigt besök hos gynokologen. Det är tid att få tagit ett nytt cellprov. Var ju några år sen senast. Efter det kommer jag att göra en storhandling, för imorgon så trillar lönen in på mitt konto. På eftermiddagen så ska jag till Simrishman för ett vattengympapass. Har planer på att attackera löparbandet innan. Men det är helt och hållet på hur motivationen känns då.

Nej, nu ska jag mysa under filten en stund och samtidigt sticka lite.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar