söndag 17 juli 2011

Vill inte ha det så här

Jag har sen i onsdags haft ont i halsen. Det är inte så här man vill ha det när man är ledig. Idag har det även kännts som att jag har feber, grrrrrrrrrr............ Som vanligt så är det min otur att jag mår kasst när jag är ledig. Så länge som jag inte är däckad så kan jag stå ut. Jag hoppas att det är bättre tills imorgon, för då ska vi passa våran älskade Freya.

Något annat som tär på mig just nu är min älsklings humör. Inget tycks bli rätt för honom. Minsta lille som går emot honom så tappar han humöret och svär. Jag kan säga att det är inget kul att ha det så här. Ibland känns det som att allt som jag gör blir fel. Gör jag inte det han vill så blir han sur. Jag hoppas att ni nu förstår mig rätt. Han är absolut inte våldsam, det är bara så att han blir sur och grinig.
Jag har försökt prata med honom och berättat hur jag känner. Nu tillhör min älskling den sorten som har svårt för att visa sina känslor och förklara hur han vill ha det. Det är nog det som jag tycker är jobbigast. Vi får helt enkelt försöka jobba på det. Jag är inte perfekt och jag har också mina humörsvängningar. Så vi får nog båda försöka jobba på hur vi beter oss mot varandra.
Kan även påpeka att mina kännslor för honom har inte försvunnit. Jag älskar honom precis lika mycket som jag har gjort under alla våra snart 19 år tillsammans.
Nog med klagande nu.

Jag/vi hoppas att det blir bra väder imorgon, så att vi kan vara ute mycket med Freya. Vi hade ju tänkt att åka till mitt jobb för att låta henne plaska i barnpoolen. Det blir kanske också ett besök på standen, då den finns precis utanför mitt jobb. Blir det att vi åker iväg, så kommer vi att packa picknick korgen. Skulle det nu vara dåligt väder, får vi försöka hitta på något här hemma. Det viktigaste är trots allt att gullungen får en bra dag. Inte för att jag tror att hon bryr sig om vad vi gör, då hon är 18 månader. Men vi vill ju att hon ska ha det roligt.

Nej, nu ska jag fortsätta att titta på TV.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar