lördag 16 juli 2011

Ledig och barnvakt

Idag är det min första lediga dag utav tre. Den har varit hur underbar som helt, om jag bortser från huvudvärk och halsont.

I förmiddags ringde min svägerska och frågade om vi ville vara barnvakter åt älskade Freya. Visst ville vi det. Hon fick följa med oss på middag hos min mamma. Mina svärföräldrar skulle också med och dom skulle åka med oss. När vi kom till dom så blev det akut utryckning för oss. Freya hade spytt ner hela sig och sin bilstol. Det blev till att få ut henne utan att kladda för mycket. Stackars lilla loppan. Vi hade inte märkt när hon spydde. Det blev till att byta kläder på henne och att sanera bilstolen. Hon spydde inget mer under dagen utan var hur glad och go som helst. Denna lilla tös vet hur hon ska charma alla i sin omgivning.
Nu hon hemma hos sina föräldrar och lillebror Hugo. Loppan kommer till oss igen på måndag. Då ska lillebror till doktorn för att få kollat sitt blåsljud på hjärtat.

Nu sitter vi och slappar. Jag ska nog snart ta tag i min virkning. Men först ska jag leta efter en doptavla (korsstygn) till lille Hugo.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar