fredag 22 juli 2011

Gosat

Ikväll har jag bebisgosat i massor. Vi har varit hos Freya och Hugo på middag. Så underbart det var att få gosa och mata lille Hugo. Självkart så blev det gos och lek med Freya. Jag/vi får ju inte glömma bort henne bara för att hon fått en lillebror. Vi hade även med oss några kassar med leksaker, som vi fått av underbara vänner. Freya uppskattade verkligen de "nya" sakerna. Det är så kul att se denna lilla sessan showa för oss.

Förutom gos och lek fick vi god mat i form av tacogratäng gjord på fläskfilé. Det var verkligen smaskigt. Sällskapet av älsklingens lillasyster och sambo var jättetrevligt. Det är alltid lika kul att träffa dem och bara få umgås. Det är något som vi inte gör alltför ofta, tyvärr. Så blir det väl när man har småbarn att ta hänsyn till.

I förmiddags så bytte jag en dragkedja i en jacka åt min lillebror. Kan säga att jag satt och svor en hel del. Det gick åt 4 synålar innan jag var klar. Jag hatar att byta dragkedjor och blixtlås. Något som jag verkligen försöker att undvika. När syjobbet var klart åkte vi iväg och handlade, så att jag har mat hemma inför jobbhelgen. Efter det åkte vi och levererade jackan. Skönt att ha det avklarat.

Innan vi åkte iväg ikväll, så hann jag med att fixa till mina slitna och utväxta naglar. Några hade även knäckts så det behövdes bytas ut. Nu tror jag att jag kommer att fixa till tipparna med någon färg under helgen. För ikväll blir det inte, för dom hinner inte att bli helt torra innan jag går till sängs.

Nu ska jag slappa lite innan jag drar mig mot sängen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar