torsdag 28 juli 2011

Ensam

Som ni märkt har jag varit frånvarande ett par dagar. Det har varit så skönt att hålla sig från allt vad dator heter. De dagarna jag varit frånvarande har jag även varit ledig från jobbet.
I tisdags städades det och fixades mat. Vi skulle ha gäster på kvällen. Det var väldigt goa vänner och deras barn som var hit bjudna. Som alltid så är det UNDERBART att träffas och umgås med dem. Jag kan säga att det är ingen bra kombination att städa och att ha ont i ryggen. Det har straffat sig nu bakefter. Men nu tillbaks till tisdagskvällen.
Till mat så bjöd vi på friterad kyckling, ris, currysås och sweetchilisås. Vi serverade även hemodlad gurka och tomat. Till efterrätt bjöds det på franskmarängtårta (snott receptet från Leila bakar i frankrike). Till detta serverades det diverse god dricka ;)
Innan kaffet åkte jag och hämtade min svåger och Freya. Min svägerska stannade hemma med lille Hugo. Han mådde inte så bra i sin stackars lilla mage. Troligtvis kolik. Det var jättekul att ha lilla Freya här för några timmar.
Ett stort TACK till alla som gjorde våran tisdagskväll till en underbar kväll, med massor av snack och skratt.

Av förståliga skäl så var vi ganska så möra igår. Det gjordes inte allt för mycket här hemma. Vi tog tag med disken, men inte så mycket annat. Det blev mycket slapp och lite vila och välbehövligt var det. Min kropp sa att den behövde vila för att samla kraft. Inte för att det blivit så mycket bättre.
Kvällen avslutades med att jag började få jävligt ont i mina höfter =( Det har resulterat med väldigt lite nattsömn för mig och mycket skak av ben, för att förvilla bort värken.

Idag har jag varit åter på jobbet, men det har varit plågsamt. Det har gjort jävligt ont i höfter och rygg. Så ont att jag inte stod ut mer. Jag var helt enkelt tvungen att ringa till vårdcentralen. Jag ville få något som tar bort smärtan. Nu visade det sig att jag har fått en dunder muskelinflammation i rygg och höfter. Jag trodde att det var min ledgångsreumatism som strulade. Det är det iofs i grund och botten. Nu ska jag äta antiinflammatoriska piller och ta lite mer av min värkmedicin. Jag ger det helgen. Är det inte bättre tills på måndag, så kommer jag att ringa till reumatologen. Det är ju trots allt dom som vet bäst hur jag ska gå tillväga för att bli smärtfri.

För en liten stund sen åkt min älskling iväg. Jag vet inte när han kommer hem. Han och en vän är påväg till Stockholm. Det är en akututryckning för vännens jobb. Tydligen är det en leverans av varor som ska till Danmark som det blivit strul med. Nu vet jag att min älskling kommer att få lite guidning i Stockholm imorgon. Han har ju aldrig varit där. Jag unnar honom denna turen även om den inte varit planerad. Jag hoppas att bilfärden kommer att gå bra.
Eftersom jag kommer att vara ensam inatt så kommer jag bre mig i sängen. Det är inte så ofta som jag får tillfälle till det. Visst det kommer att bli tomt i sängen. Katterna får hålla mig sällskap ;)

Nej, nu ska jag titta på TV innan jag tar ut Roy på en nattarunda.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar