torsdag 21 juli 2011

Borta bra men hemma bäst

Idag har jag varit ledig och vi har varit på vift hela dagen. Vi har varit och besökt en bekant som bor vid Örkeljunga. Det var alltså en tur på ca 12 mil enkel resa. Vi visste att det skulle komma fler gäster till honom, men inte vilka det var. Inte gjorde det oss att det skulle komma flera. Vi kom lite innan dom andra gästerna. Precis sidan om tomten till han vi var hos går det 2 hästar, så vi gick till dem. När vi stod där så kom de andra gästerna. Snacka om att vi blev paffa när vi såg vem det var. Det var min mamma och två andra bekanter från Skurup. Vi fick oss ett gott skratt alle sammans.

När alla var samlade serverades det lite mat och dricka. Det var en jättesmaskit god lax och räksmörgåstårta. Till den dracks det kaffe, läsk eller vatten. Jag tror att den var beställd från något fik inne i Örkeljunga. Vi satt i uterummet och njöt av maten och lyssnade på regnet som paddrade mot taket. Det är så härligt att sitta i ett uterum och lyssna på regnet.

Efter några timmar kände vi att det var tid att börja dra sig söderut igen. För älsklingen och mig blev det en tur om Örkeljunga. Vi hade hörts talats om att där ska finnas en affär med enbart godis. Självklart var vi tvungna att besöka denna godisaffär. Jag kan säga att där finns massor och åter massor med godis och inte var det så dyrt heller. Godiset kostade 59 kr kilot, jämfört med 79 kr kilot i en "vanlig" mataffär.

Nu har vi varit hemma i lite mer än en timme. Ack så skönt det var att komma hem igen. Som man brukar säga borta bra men hemma bäst. Det är inte klokt vad hemmakär man är. Sjävklart så saknade vi våra älskade djur. Min svägerska och svåger såg till att Roy fick komma ut på en kisserunda i eftermiddags. Det hade varit rent förlänge för honom att vara ensam hemma utan att komma ut under dagen. Nog för att han skulle klarat det, men vi skulle inte ha gott samvete till det.

Nej, nu ska jag gå och fixa till mig lite dricka och sen botanisera i min gigantiska godispåse =)

Kram

1 kommentar:

  1. Svar: tack :D jag hoppas på det :)

    Kommer komma upp en massa bilder på den i alla fall under de kommande dagarna när vi fixar i den :D

    SvaraRadera