lördag 23 juli 2011

Fisk jakt

Dagen på jobbet har gått ganska så långsamt. Det har inte varit så mycket att göra. Badgästerna har varit gansak så få. Det förstår jag med tanke på detta skitväder som vi har. Solen har lyst med sin frånvaro och det har varit ganska så kallt. Inte för att jag ska klaga, då jag har det varmt inne i kiosken. För att fördriva tiden har jag haft med mig korsord och min virkning.

Ikväll har vi "jagat" fiskar. De som vi hade i vårt lilla akvarium har fått flytta till det stora akvariumet. Så det blev lite jakt med håven innan jag fick tag i de snabba rackarna. Men jag hade bsetämt mig för att dom inte skulle få vinna över mig. Nu får vi hoppas att dom kommer att trivas i sitt nya hem.

Jag har en sak som jag mer än gärna skänker bort till någon hugad spekulant. Det är en jävla ryggvärk. Har rätt så svårt för att göra några hastiga rörelser. Skulle jag göra det så hugger det till och låser sig på höger sida i ryggen, ner emot bäckenbenet och höften. Nu är det ganska så länge sen jag hade ont i ryggen senast, skönt är det. Jag får hoppas att det går över snart, så att det inte hämmar mig något på jobbet.

Nej, nu ska jag ta tag i min virkning.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar