onsdag 29 juni 2011

Surer

Jag har en surer hund idag och det är mig och vetrinären han är sur på. Vi har varit till vetrinären för återbesök av Roy´s öroniflammation. Vetrinären undersökte även hans hudproblem. Det hela slutade med ett blodprov, för att få reda på varför Roy har problem med sin hud. Dom misstänker att han har ämnesomsättningsstörning eller någon allergi. Jag tror att det tar en vecka inna vi får svar på proverna.

Jag har annars inte gjort så mycket idag. Har slappat och hållt mig i skuggan. Så fort den varma goa solen kommit i kontakt med min "bränna" har det känts som att huden kokar. Jag har absolut INTE ont och det är det viktigaste för mig. Som det känns nu så är det "bara" spänningar. Annars brukar jag få jävligt ont när jag bränt mig.

Det känns i mitt huvud att det är väderomskag på väg. Har haft en ihållande huvudvärk mest hela dagen. Bättre att ha porblem med det när man är ledig än när man jobbar. Hoppas att huvudvärken är borta tills jag kommer till jobbet imorgon.

Ikväll har vi fått klart dammbygget. Dammen är även blivit fylld med vatten och springvatten är också på plats. Har suttuit och lyssnat på det porlande vattnet, det är så rogivande. Till helgen ska vi införskaffa några fiskar till dammen. Sen är det staketet kvar att få upp. Vi vill inte att Roy eller våran guddotter ska trilla ner i dammen. Vi tar det säkra före det osäkran.

Nej, nu ska jag göra mig redo för sängen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar