söndag 26 juni 2011

Stress

Idag har jag fått en förkänning på hur stressigt mitt jobb kan vara. Men jag tror nog att det är bättre att ha mycket att göra än att inte ha något att göra. Igår var en sådan dag när det inte var något att göra. Tur att jag hade sysselsättning med mig. Jag trivs bäst när det är full rulle hela tiden. Det enda som kan bli jobbig är när det blir många kunder som ska ha mat. Vi får helt enkelt jobba fram ett system som fungerar för oss, så att vi inte står där med en hungrig kund och en borttappad beställning.

Ikväll har jag bara tagit det lungt. Har en arbetsdag till, sen blir det två lediga dagar. Då ska det njutas av såolen så mycket som möjligt. Tror till och med att jag åker till mitt jobb på tisdag. Ja, jag jobbar på ett utomhusbad. På onsdag ska Roy på återbesök till vetrinären, för att se så att örondropparna gör verkan. Vi vill ju att han ska bli frisk från sin öroninflammation.

Nej, nu blir det frotsatt slappande.

Kram

1 kommentar: