onsdag 1 juni 2011

Så underbart!!!

Det är så underbart att få vara hemma igen. Mina älsklingar var saknade. Så skönt det var att borra ner händerna och näsan i djurens fluffiga pälsar. Våran lilla katt var som ett plåster på mig igårkväll. Där jag var hon också. Det skulle gosas och åter gosas, ett kärt "jobb". Det jag inte gillade var när hon var uppe om på min mage och gick. Då lyckades hon med att hitta alla ömma punkter.

Så underbart det var att få vakna av sig själva imorse. Det kom ingen sköterska som skulle kolla tempen vid 6 tiden. Jag vaknade till strax efter 6 för att konstatera att älsklingen stigit upp, sen somnade jag om till strax innan 9.

I förmiddag har jag varit en sväng till jobbet, för att visa att jag lever och att jag kommit hem. Det är idag som mitt sommarjobb börjar. Inte kul att börja med sjukdagar. Men vad kan jag göra åt det?? Inte mycket. För jag och ingen annan för den delan kan styra över sina kroppar.

Nu har jag ätit lunch. Jag känner att ögonen börjar bli en aning tunga, så jag ska snart krypa ner under täcket och ta mig en stunds vila. Känner att det behövs, så att jag kan vara pigg tills min älskling kommer hem från jobbet.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar