onsdag 15 juni 2011

Nu är den bokad!!!!!!

Nyfikna?? ;) Ja, nu kommer er nyfikenhet att stillas. Det är min bukplastikoperation som är bokad. Operationen kommer att ske den 14 september. Jag längtar och ser fram emot det datumet.

Kirurgen som jag träffade idag var helt underbar. Han var verkligen informativ. Innan vi träffades hade kirurgen suttit och tagit reda på information om min medicinering (humira, för ledgångsreumatism). Nu ska jag bara diskutera med min reumatolog om annan medicinering.
Jag kommer att få en fullständig bukplastik samt muslyft. Hörde jag inte fel så kommer det att tas bort minst 30 cm hud. Det är helt ofattbart mycket för mig.
Kirurgen sa även att mitt häng som är på två ställen, ett över navlen och ett under troskanten, tillhör det ovanliga. Man brukar ha sitt häng under troskanten. Ja, jag vet att jag inte är som alla andra, hihihi....... Han tycker även att jag har en sund inställning till operationen. Med det menar han att jag är väl införstådd med riskerna och att jag kan leva med ett ärr som inte ser perfekt ut. Jag menar att det är ju inget ärr som kommer att synas.
Detta är i stora drag vad som hänt hos kirurgen.

Min älskling var med mig på läkarbesöket idag. Det var skönt att ha honom med, för nu var vi två om att snappa upp informationen. Efter läkarbesöket åkte vi till Jägersro Center för en välbehövlig lunch. Idag blev det kina/thai mat. Efter maten gick vi till Jula, där det handlades till vårt kommande dammbygge. Nu har vi nog handlat allt i byggmaterial som vi behöver till dammen.

Nej, nu ska jag glo lite på TV.

Kram

2 kommentarer:

  1. Skönt att ha bokat :)

    Sv; ja jätte svåra att få på. Min lilltå hamnar lite i kläm. Kanar din tå med lite ut? :P Kankse tog en storlek för små.

    SvaraRadera
  2. Underbart för dig. Håller tummarna och önskar dig en fortsatt fin sommar
    KRAM

    SvaraRadera