tisdag 28 juni 2011

Solbränna

Idag har jag byggt på min solbränna, eller rättaresagt min rödhet. Jag tillhör den kategorin som inte blir brun utan enbart röd. Det kvittar hur mycket solskydd jag använder, för jag "bränner" mig ändå. Så nu extraknäcker jag som tomat/kräfta ;)


Så länge som jag inte har ont eller blåsor så känns det helt ok för mig. I morgon blir det garanterat inget solande för mig, för då vet jag att jag får ont och blåsor. Ja, jag har annat inplanerat också.

Efter en helt underbar eftermiddag på Nybrostrandbadet tillsammans med Thina och Elias slutade dagen en aning sämre. När jag skulle lämna av mitt sällskap så råkade jag helt oavsiktligt komma för nära trottoarkanten. Det resulterade i att fälgen blev repad på våran "nya" bil. Jag kan säga att min sambo inte är glad på mig. Han är så sur att han knappt pratar med mig. Svaret jag fick av honom när jag berättade vad som hänt, var att jag var okoncentrerad på min bilkörning. Det var jag inte alls. Nu hör det till saken att bilen är sänkt och att jag inte kunde stanna mitt på gatan. Jag var tvungen att ta mig in mellan två andra bilar, det var då olyckan var framme. Vill han nu vara sur så får han väl vara det. Men för allas skull är det väl bättre att acceptera att det hänt och att gå vidare. Det är så jag gjort.

Nej, nu ska jag kamma Roy så att han är fin i pälsen tills han ska till vetrinären imorgon.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar