onsdag 8 juni 2011

Njutit

I förmiddags var jag en sväng till Ystad. Skulle få min närvarokontroll påskriven, så att jag kan få pengar denna månaden också. Jag hade min praktik fram till den 31 maj. Kunde tyvärr inte få mina papper påskrivna då, eftersom jag låg på sjukhuset. Sen ville jag vänta tills jag fått mitt sjukpapper från FK, innan jag fick närvaron påskrivet. Alla papperna ska ju till samma ställe, så jag tycker att det är dumt att ödsla förmånga frimärken. Nu är allt fixat, så jag får förhoppningsvis mina pengar lagom till midsommar.

Tyvärr så har mitt jobb inte fått tag på min handläggar på AF. Tycker att det är skit av handläggaren att vara så svår att få tag på. Det gäller ju min anställning. Har på det visset inte ännu skrivit på mitt anställningsbevis. Men jag vet att jag är anställd från den 1 juni. Jag ska ringa min chef imorgon, för jag vill helst få påskrivet papperna innan jag gör mitt första jobbpass på lördag.
På jobbet så har jag fått ett kanonbra schema. Är just nu ledig fram tills lördagförmiddag. Jag har alltså fått ledigt för att kurera mig. Tycker att min chef är hur gullig som helst som tar hänsyn till att jag blivit opererad. Jag har varit helt inställd på att jag skulle gjort mitt första jobbpass idag. Ska verkligen ta tillfälle i akt att ta det lungt.

I eftermiddag har jag njutit av den underbara solen. Den ar fått sätta lite färg på min bleka kropp. Detta har gjort att man känner sig piggare. Efter 2 timmar i solen gick jag in för att ta handom disk och matlagning. Då kände jag att min kropp inte behövde utsättas för mer sol idag.
Nu ikväll har det regnat och åskat. Kan vara välbehövligt med uppklarning av den kvava luften. Var ute för en stund sen och kände att luften blivit svalare och det var hur underbart som helst.

Nej, nu ska jag titta lite på TV.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar