måndag 6 juni 2011

Lovely

Vilken underbar helg det varit. Vädret har varit kanon. Solen har lyst från en klarblå himmel. Idag har jag försökt ta tillvara på solen. Om inte annat så syns det i fejjan. Min näsa extra knäcker för tillfället som tomat :) Det är en angenäm sak som jag kan leva med.

I eftermiddags var Thina med barn och hund här på fika. Det var jättetrevligt. Vi gick till hundrastgården för att våra hundar skulle få leka. Inna det så fick dom träffas kopplade utanför, för att se om vi kunde släppa dom tillsammans och det gick hur bra som helst. Det var första gången som vi lät Roy få leka med en annan hund. Vi visste ju inte hur han skulle reagera, då vi inte haft honom mer än två år. Han var 5 år när han kom till oss.

Så här kul hade Roy och Mira tillsammans. Det sparangs och hoppades om vartannat. Efter en stund gick vi hem till oss för att fika. Sen fick ungarna för sig att dom ville bada. Eftersom vi inte kommer att sätta upp våran pool i år fick det bli bad med vattenspridaren. Det gick precis lika bra om inte bättre.

Älsklingen min har försökt att fixa med min bil. Tyvärr har det inte gått som planerat. Han får fortsätta med den imorgon. Även jag har försökt hjälpa till, men det var inte det enklaste. Kletigt värre, så jag använde handskar. Kanske inte det mest optimala, men vad gör man inte för att slippa olja ner händer och naglar totalt.

Imorgon ska jag till Akademikliniken i Malmö. Det ska bedömmas om jag kan få en bukplastik via landstinget. Jag har ju fått ganska så mycket häng på magen. Inget som jag tycker är så smickrande, men så blir det när man gått ner mycket i vikt.

Nej, nu ska jag slappa lite innan det blir sängen.

Jo, jag var till jobbet igår för att få mitt schma. Det kan ju vara bra att vet hur man kommer att jobba de närmsta månaderna. Jag är nu ledig fram till lördag morgon, för att jobba fram till måndag  eftermiddag/kväll.

Nu blir det slapp.

Kram

1 kommentar:

  1. Åh, nu går det bättre stt läsa vännen :-) Grattis till din bukplastik förresten, lyllos dig. Kram

    SvaraRadera