fredag 25 maj 2012

Vilken dag

Denna underbara dagen har jag njutit av solen och det syns. Inte så att jag har brännt mig, men jag är röd. Jag tillhör den skaran som aldrig blir brun hur mycket jag än är i solen. Inte alltid så kul att extraknäcka som en tomat, men det får jag bjuda på.

Medans jag njutit av solen så har Roy njutit av skuggan vid häcken. Det enda som stört honom är tratten och det kan jag förstå. För det är nog inte så kul att ha en tratt runt huvudet i denna värmen. Men det är inget som vi kan göra något åt.

Fast jag slappat så har jag fått tvättat två maskiner och haft tvätten hängande ute. Så nu doftar kläderna underbart.

Ikväll så har nog grannarna trott att vi misshandlat Roy. Som han ylade bara för att vi rörde vid hans tass. Bandaget skulle bytas idag och det var verkligen inte populärt. Efter en liten stund så förstod han att vi inte ville göra honom illa, men han satt på helspänn hela tiden. Nästa gång bandaget ska bytas är på månadag och det får vetrinären göra, då vi ska på återbesök då.

Nej, nu tror jag att jag ska gå och lägga mig. Imorgon är det jobbedag igen efter 4 dagars ledighet.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar