lördag 19 maj 2012

Underbart trött

Sitter helt utslagen i soffan efter en underbar eftermiddag. Havluften har gjort mig så härligt trött. Min älskling och jag har i eftermiddag varit och besökt älsklingens lillasyster med familj. Dom har ställt upp sin husvagn på Tobisviks camping i Simrishamn.

På vägen till Simrishamn köpte vi med oss fikabröd, eftersom vi bjudit dit oss själva. Efter en god fika gick vi med ungarna till lekplatens. Lilla Freya behövde få busa av sig så även jag ;) Freya ville hoppa på hoppkudden, men hon kunde inte komma upp på den. Snäll som moster är så hjälpte hon till. Det blev även lite hoppande för mig och svettigt var det. Det blev även lite gungning och rutschkanenåkning, men inte för mig.

Efter busandet tog vi en härlig promenad till stranden. Kan säga att det blev ett räningspass för mig, eftersom jag var vagnchaffis. Ganska så osmart av oss att välja stranden, men är man ett "pucko" så är man det :D Med lite hjälp av dragandet så tog vi oss framåt. Tillbaks till husvagnen blev det lite mera kaffe, medans vi väntade på att grillen skulle bli redo. Eftermiddagen avslutades med grillad korv. Detta var smaskens för min hungriga mage.

Med andra ord så har jag/vi haft en helt underbar dag idag. Imorgon blir det lite fix här hemma. Vi har köpt lite växter till dammen som ska sättas på plats.

Min underbara älskling hade slitet som ett djur igår med dammen. Han hade själva lagt ut 48 kvm dammduk och det var inte det lättaste. Det var mycket som skulle fyllas ut, då dammen inte har ett jämt djup. Den är med som en sjö, med strandkant för att sen bli djupare. Han hade även fyllt dammen med vatten.

Iförmiddags så "badade" jag i dammen. Pumpen skulle på plats, så jag kavlade upp byxbenen och slängde av strumpor och skor. Inte var det varmt precis. Det känndse som att fötterna domnade bort en stund. Men vad gör man inte för att få pumpen på plats??!! Hur skönt var det inte se med torra byxor (dom blev lite blöta då jag inte kavlat upp dom tillräckligt) strumpor och skor igen?!

Nu ska jag väcka min älskling som tar sig en välförtjänt vila.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar