onsdag 23 maj 2012

Snart

Om ca 2 timmar så är min älskling hemma igen. Det ska bli så skönt att få sällskap. Visst så har jag sällskap nu också, men inget som svara mig när jag pratar med dom. Men dom finns här och det är det viktigaste för mig.

Idag har jag varit barnvakt åt älskade Freya. Hon fick följa med Roy och mig till vetrinären. Inte detta som jag planerat för dagen, men inget jag kunde ändra på. Trots att vetrinärbsöket tog längre tid än vad jag räknat med, så höll lillan upp humöret hela tiden. Under de 3 timmarna som vi var hos vetrinären var hon hur glad som helst. Visst så mutade jag henne med lite godis och dricka. Vsd gör man inte för att hon skulle vara glad??

Roy har idag fått gå igenom en mindre operation. Han värk i tassen var en spräckt klokapsel. Så nu är den borttagen, men det tar ett par veckor innan han får vara utan något förband. Jag förstår att han har ont, för jag vet hur ont det kan göra när man skadar en tånagel och måste få naglen borttagen.


Så här fint bandage fick han av sköterskan. Tror nog inte att han bryr sig ett dugg om bandaget. Han skulle ge allt för att vara utan det och kunna skutta omkring som han brukar. Ja, ja det tar väl ett par dagar innan smärtan försvinner och han kan gå normalt. Som jag skrev inna så tar det ett par veckor innan han får vara utan något bandage.

Så fort som såret läkt ihop och inte västkar sig något mera, slipper han det stora klumpiga bandaget. Då räcker det med att ha en strumpa om tassen, så att han inte slickar på såret. Vetrinären rekommenderade även att han ska ha en "sko" på sig när vi är ute, allt för att slippa slita och få smuts på bandaget. Tyvärr så passar inte "skon" ännu, då bandaget är för klumpigt. Så jag har letat upp en gammal strumpa som jag trätt över bandaget.

Visst så har hulliganen hunnit bita lite hål på strumpam, då han inte har sin tratt på sig just nu. Men det kommer han att få ha på sig inatt. Då har vi ju ingen koll på honom.

I eftermiddag/kväll så har jag röjt undan lite i köket, diskat, vattnat blommorna och städat ena toaletten. Så jag får hoppas på att älsklingen inte tycker att jag varit allt för slö nu när han varit iväg ;)

Nej, nu ska jag luta mig tillbaks i soffan och ta tag i min virkning.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar