tisdag 1 maj 2012

Trötter

Idag har det varit en helt underbar dag. Dagen har spenderats med nära och kära. Vi har även hunnit med att införskaffa födelsedagspresenter. Vi ska på trippel kalas på lördag.

I eftermiddags var vi hos min svägeska och svåger för att busa med ungarna. Ja, vi umgicks med självklart med de vuxna också. Det blev en del gungande med Freya och barnvagns rullande med Hugo. Ja, vad gör man inte för de underbara ungarna. Fika blev det också.

Vi har även hunnit med lite vila när vi kom hem. Jag kunde inte somna så jag satte mig vi TV:n och laddade hem Äntligen hemma som jag missade förra veckan. Efter det tog jag tag i diskningen, medans min älskling började på kvällsmaten. Idag serverades det schnitzel, vitlökskroketter, café de paris sås och grönsallad. Det var hur gott som helst.

Nu sitter jag i soffan och är hur trött som helst. Känns som att jag snart ska dra mig mot sängen.

Igår ringde min läkare från vårdcentralen för att berätta om proverna som jag tog för lite mer än en månad sen. Han hade också sett att jag har blodbrist. Men han var inte enig med min reumatolog om behandligen. Min reumatolog vill ju avvakte med en behandling tills jag lämnat nya blodproever i elutet av denna månaden. Min läkare på vårdcentralen ville att jag genast skulle börja med extra tillskott av järn. Så han skrev ut flytande järn till mig. Detta hämtade min underbara sambo ut åt mig, då apoteket sängt innan jag slutat jobba för dagen.

Kan säga att järmet inte är det godaste jag druckit. För att slippa metallsmaken in munnen så tar jag och tuggar på ett tuggummi direkt efter jag tagit järnet. Det är inte direkt äcklingt, men bismaken kunde ju varit bättre.

Nej, nu känner jag hur min lilla blåsa kräven tömning om jag inte vill ha en blöt fläck i soffan.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar