tisdag 22 maj 2012

Trött och grinig

Kvällen och natten har varit pest och pina. Älsklingen min var irriterad och det gick som vanligt ut över mig. Inte blev det bättre av att Roy låg och skickade på sin tass.

Klockan 1 ringde älsklingens klocka och då hade jag inte somnat, trots 1,4 timmes försök. Nu var jag så irriterad på Roys slickande så jag gick och hämtade tratten. Resten av natten har jag hört på en flåsande hund som gjort allt för att bli av med tratten.

När min klocka ringde kl 8 hade jag inte fått många timmars sömn. Älsklingen ringde strax efter 8 för att kolla att jag var uppe. Då hade dom inte många mil kvar innan dom var framme i Västerås.

Har fått ringa och beställa en tid till veterinären då Roy ogärna vill stödja på sin tass. Fick en tid tills imorgon förmiddag. Min stackars grabb. Han ylar i högan skyn om jag försöker röra hans tass.

Har för en stund sen varit och besiktigat bilen. Inte helt oväntat så gick den inte igenom. Så nu har älsklingen lite art fixa med.

Nu sitter jag på sjukhuset och väntar på min läkartid till reumatologen. Ska få kortisonsprutor i båda mina axlar. Ska bli skönt att bli av med smärtan i dom.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar