onsdag 16 maj 2012

Sombie

Både igårkväll och ikväll så sänner jag mig som en sombie. Fattar inte riktigt varför. För jag har inte gjort något utöver det vanliga. Gick och la mig kl 21.30 igårkväll och somnade direkt. Sov i ett fram tills min klocka ringde 9.00 imorse. Så snacka om att jag behövt denna sömnen. Kommer att försöka hålla mig vaken lite längre idag.

Dagen på jobbet har gått snabbt. har haft en jämn ström på kunder hela dagen. Alltid skönt att ha att göra hela tiden. Det gör att timmarna går fort.

Igår var jag iväg på min älskade vatten gympa. Mina leder behöver verkligen få mjukas upp av det varma vattnet. Tänk att varmt vatten kan vara så underbart för kroppen. Jag märker stor skillnad på mina leder när jag badat.

Innan vattengympan var jag upp till labbet för att lämna blodprover. "Vampyren" roffade åt sig 7 rör blod från mig. Allt för att kolla upp min järnbrist. Trots att jag äter järntabletter dagligen så har jag fått denna brist. Jag tror att detta beror på min GBP operation. Har ju inte så mycket tarm mera som kan ta upp järnet. Har provat flytande järn, men den får jag inte i mig. Blir illamående varje gång jag tar den. Så vill jag inte ha det. Har mitt järnvärde inte stigit så blir det sprutor för mig. Bättre det än att jag ska gå omkring och må kasst hela tiden. För vem vill vara konstant trött, har mer eller mindre huvudvärk dagligen och bli yr för det minsta lilla?? Men inget av dessa symptomen hundrar min från att jobba. Skulle jag sjukskrivit mig, så skulle jag mått ännu sämre. För då får jag mer tid att känna efter hur jag mår.

Nej, nu ska jag sätta tänderna i lite popcorn och njuta av resten av kvällen.

Kram

1 kommentar:

  1. Tack för dina kommentarer! Oh vad jag tycker synd om dig minns bara när jag var gravid och var trött hela tiden hur jobbigt det var kunde sova bort hela dagar om jag ville. Låter inte alls roligt hoppas verkligen att dina värden går upp så du mår bättre och blir piggare. Massa styrke kramar till dig!

    SvaraRadera