söndag 6 maj 2012

Härlig helg

Denna helgen har gått så fort. Så blir det när det varit en härlig helg. Det har varit två kalas och en hel del fix här hemma.

I fredagskväll var vi på kalas hos min svåger då det var hans födelsedag. Alltid lika kul att träffa dem och ungarna. Det var massor med bus med ungarna. Snacka om att dom gick på helvarav närstan hela kvällen. Kvällen var helt underbar med god mat och dryck, skratt och toppen sällskap.

I går förmiddag var jag och klippte mig. Det var välbehövligt då jag tyckte att min frilla började se för jävlig ut. Tillbaks i Tomelilla så hämtade jag upp min älskling, så att vi kunde inhandla den sista födelsepresenten inför kvällens trippelkalas. Det hanns även med en veckohandling. Resten av eftermiddagen slappade vi.

Igårkväll var vi hos underbara vänner på trippelkalas. Alla tre tjejerna i familjen hade/skulle fylla år. Mamma och äldsta dottern fyllde år i mars, men det har inte funnits tid för oss att fira förräns nu. Minstingen fyller 1 år imorgon. Detta var också en helt underbar kväll med god mat och dryck och underbart sällskap. Det är bara så synd att vi träffas alltför sällan. Men så blir det när det finns barn som man måste ta hänsyn till. Ja, vi måste även ta hansyn till våra jobb då det är några av oss som jobbar helger.

Idag har det fixat och trixat här hemma. Jag har gått lös på tvätthögen, så hade blivit alltför stor. Nu har den krympt drastiskt och det är så skönt. Tvätten doftar underbart efter att hängt ute på tork. Det har även plockats undan här inne. Min älskling har klippt gräsmattan och påbörjat dammprojektet. Vi har bestämt att dammen ska vara kvar där den är nu, men den ska bli större. Roy har även fått en långpromenad. Utedagen avslutades med grillning. Det var så smaskigt så med grillade hamburgare och en massa goda tillbehör till dom.

Nu ska jag slappa tillsammans med mina älsklingar.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar