tisdag 1 november 2011

Nya tag

Från och med idag är det nya tag som gäller för mig. Jag har idag börjat skriva upp vad jag stoppar i munnen. Jag känner att jag började spåra ur helt med mitt matintag. Jag har inte haft världens bästa matdag och det är helt och hållet mitt eget fel. Detta har jag stoppat i munnen idag:
Frukost: mannagrynsgröt med lite socker på, drack vatten
"Mellis": en kopp kaffe med mjölk
Lunch: ½ fralla med prickigkorv, gurka och tomat, drack kaffe med mjölk samt kolsyrat vatten
Mellis: 1 banan
Kvällsmat: 5 köttbullar, potatismos och lingon, drack ett glas med apelsin festis
Mellis: 1 macka med makrill i tomatsås, drack kaffe med mjölk
Kvälls mellis: 1 glas nyponsoppa, morötter och dippa

Lunchen var inte den bästa, men detta var det snabbaste för mig att få i magen innan vattengympa. Jag skulle ha planerat mycket bättre, så att jag kunnat få i mig någon form av lagad mat. Det var så att jag fastnade framför datorn, innan jag skulle åka till vattengympa. Har på min lilla laptopp fått problem med antiviruset, så det var det jag fixade med. Lunchen intog jag på kaffeterian på sjukhuset i Simrishamn. Visst så fanns det lagad mat där, men tiden för att äta det finns inte för mig.

Så härligt det var att vara på vattengympan. Jag fick absolut inte ta ut mig, då detta passet skulle vara lungt och avslappnande för kroppen. Det jag gjorde var att gå framåt och bakåt, samt sidledes. Jag sträckte även med lugna rörelser på mina stela axlar. Detta kommer jag att göra de närmsta passen, då kroppen ska få en chans att komma igång. Det blev även mycket avslappning. Detta gjorde hela min dag.

När jag kom hem var min älskling redan hemma. Han hade varit hos tandläkaren och sedan tagit ledigt resten av eftermiddagen. Så vi passade på att åka och köpa en ny vinterjacka åt honom. Det blev ärven veckohandlat. Skönt att ha det gjort. Ikväll har vi varit iväg och köp några nya fiskar till vårt "lilla" akvarium.

Nej, nu ska jag fortsätta att titta på TV.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar